فعالیت های قرآنی جریانی مستمر و دایمی در زندان هاست

ارسال شده توسط ادمین در 22 بهمن 1393 ساعت 00:35:36

فعالیت های قرآنی جریانی مستمر و دایمی در زندان هاست

غلامحسین اسماعیلی در بازدید از زندان‎های استان کرمانشاه که درحاشیه سفر رییس قوه قضاییه به این استان صورت گرفت،با بیان مطلب فوق اظهارکرد: فرصت مغتنمی است تا فعالیت‌های حوزه زندانبانی استان کرمانشاه در این سفر مورد بررسی قرار گیرد و از رهنمود های رییس قوه قضاییه  در زمینه ارتقای نظام زندانبانی در همه ابعاد اصلاحی و تربیتی بهره‎مند شویم.

وی همچنین تأکید کرد : همگی باید برای ارتقای سیاست‌های نظام زندانبانی کشور که برنامه‌های محوری و اصلی آن اصلاح و تربیت و ایجاد زمینه توانمندسازی مددجویان و کاهش آسیب‎های اجتماعی است تلاش کنیم. مقام ارشد زندان‎های کشور همچنین تصریح کرد: باید با افزایش شناخت و معرفت خود از قرآن دیگران را نیز به سمت عمل به قرآن دعوت کنیم.رییس سازمان زندان‏های کشور با اشاره به اجرای برنامه‏ های اصلاحی و تربیتی با محور قرآن و نماز در زندان‎ها به اقدامات صورت گرفته از فعالیت‎های انجام شده در راستای ارتقای فعالیت‎های فرهنگی ، قرآنی و اقامه نماز بین کارکنان و مددجویان زندان‌های کرمانشاه تقدیر کرد. اسماعیلی خاطر نشان کرد : همه متولیان حوزه فرهنگی ، آموزشی  اشتغال و حرفه‎آموزی ، بهداشت و درمان و ... باید محور دینی را سرلوحه امور قرار دهند و برای ارتقای کارایی و اثر بخشی اهتمام داشته باشند ،بطوری که نتیجه کارها در هر یک از بخش‌ها مشهود و آشکار باشد.

   لزوم ارزیابی فعالیت‌های اجرایی بر اساس شاخص‌ها

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش روزمرگی را آسیب خواند وبیان کرد : نباید در حوزه کاری روزمرگی حاکم شود و فعالیت‎های اجرایی بر اساس شاخص‎ها و معیارهای مشخص بطور مستمر مورد ارزیابی قرار گیرد.

گفتنی است عالی ترین مقام سازمان زندان‎های کشور در این سفر از بخش‎های کلینیک مثلثی ، دوربین‎های مدار بسته ، مراکز مشاوره و روان درمانی ، اشتغال و حرفه آموزی و بهداری زندان مرکزی کرمانشاه نیزبازدید کرد و وضعیت زندانیان را مورد بررسی قرار داد.اسماعیلی ضمن دیدار و گفت‎وگوی چهره به چهره با مددجویان بر توسعه فعالیت‎های اصلاحی و تربیتی تأکید کرد .

رییس سازمان زندان‌های کشور همچنین خواستار تسریع در روند رسیدگی به وضعیت قضایی مددجویان به ویژه متهمان تحت قرار شد و آن را در کاهش جمعیت کیفری زندان‏ها مؤثر دانست.

روزنامه حمایت

این مطلب را به اشتراک بگذارید:


  • درباره ما

    موسسه حقوقی فقیه نصیری در بهار سال هشتاد و هشت به همکاری سه نفر از وکلای پایه یکم دادگستری ، عضو کانون وکلای دادگستری استان مازندران ، به مدیریت عاملی آقای البرز فقیه نصیری، ریاست آقای احسان فقیه نصیری و نائب رئیسی آقای گودرز فقیه نصیری(با بیش از دو دهه فعالیت در این عرصه) تحت ...

  • ارتباط با ما

    نشانی: چالوس، مقابل دادگستری، ساختمان وکلا، طبقه اول، واحد سوم

    تلفن: 01152255455 , 01152254080